[python] Otázky kladené Pythonem

Jan Kundrát jkt na gentoo.org
Pondělí Červen 9 19:09:06 CEST 2008

Pavel Kosina wrote:
> Zmizení klasického inputu je jedna z věcí, co mi vadí na 3.0. Vaše
> argumenty jsou pěkné, neplatí však pro 12-ti leté kluky. Tím nechci
> říci, že Jarkovi je 12. Srovnejte čitelnost:
>
> cislo1=input("Zadej cislo")
> cislo1=int(raw_input("Zadej cislo"))
>
> V druhém příkladě je až moc závorek a funkce int navíc proti první.
> Přichází chyby ze špatně napsaných závorek a horšího kompletního
> porozumění. Jde o to, že asi tady bude místo, kde se začně říkat žákům:
> tohoto si zatím nevšímejte, prostě to napiště jak to je, vysvětlení bude
> [...]

Na druhou stranu pokud mam funkci, ktera se jmenuje "input", a ja do ni
jako sve jmeno napisu 'sin(42)', asi me vysledek prekvapi. Pedagogicke
vzdelani postradam, heslo "programovat musi umet kazdy" me minulo, ale
snad i v tom QBASICu, se kterym jsem si ve dvanacti letech mozna uz
hral, to takhle proste nefungovalo...

Hezky den,
-jkt

--