[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

slush slush na centrum.cz
Sobota Červen 14 01:27:55 CEST 2008

> Není v programování nic horšího, než předsudky.

Tak az po tenhle bod jsem celkem souhlasil. Pokud to myslite tak, ze trpim
nejakymi vyraznymi predsudky (napriklad vuci globalnim promennym), musim Vas
zklamat. Ano, uznavam, ze DOBRY programator muze pouzit globalni promenne,
aniz by ohrozil/omezil pouzitelnost nebo bezpecnost kodu. Na druhou stranu,
cetl jsem (a co hur, musel upravovat) megabajty zdrojovych kodu, kde ne
kazdy programator patril do skupiny DOBRY a to me naucilo, ze radsi, nez
abych honil vykonovy boost par procent tim, ze zavedu superrychlou globalni
promennou, udelam kod trochu obecnejsi a citelnejsi.

Jsem relativne mlady, ale jeste pamatuji dobu, kdy jsem v QBasicu, Pascalu a
pozdeji Ccku honil doslova bity a milisekundy ve smyckach, aby neco bylo
rychlejsi nebo mensi - a casto na ukor citelnosti. Myslim, ze s dnesnimi
vykony pocitacu toto opravdu neni potreba a udrzitelnost aplikace by mela
mit prioritu.

Usmevne bylo, ze velka cast programatoru, co se ohaneli optimalizaci kodu a
absenci getteru/setteru prasili kod bez elementarnich znalosti
algoritmizace.

Marek