[python] POZOR NA NEŽÁDOUCÍ VLIVY

superman feed na centrum.cz
Pondělí Červen 23 13:46:01 CEST 2008

Stačí soubor přejmenovat - změnit mu příponu a dojde. Myslím, že kdybych
sám vytvářel projekt podobný gmailu, udělám totéž - zakážu spustitelné
přílohy. Po zakázání spustitelných příloh mail server přestane být
lákavým cílem pro obrovské množství spammerů. Pro ně je mail server na
nic, když nemohou oblbovat lidi stylem - klikněte na přílohu.

Jinak gmail dělá i to, že pokud rychle za sebou pošlete několik mailů na
stejnou adresu s magabajtovými přílohami, tak je zdržuje. Poslední mail
dojde i několik hodin po odeslání - možná je to taky nějaká taktika boje
proti spamu.

Nicméně musím uznat, že gmail má absolutně nejúčinnější taktiku proti
spamu, co jsem kdy viděl. Spam mi od něho do klienta nechodí, za několik
let nepřišel ani jeden. Zhruba jednou za měsíc se přes webové rozhraní
podívám na složku spam, kde se krčí tak čtyři opravdové spamy, které
smažu. A co mi mělo dojít, to mi vždy došlo.

Nejvíc spamu mi chodí přes centrum.cz - a to dokonce i z adres, které
jsem na webu nikde neuvedl, takže spammeři už asi moc adresy z webu
nezískávají, a jiné cesty jsou pro ně pohodlnější.