[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

superman feed na centrum.cz
Středa Červen 25 14:26:14 CEST 2008

> Ač tvé pocity mohu chápat, rozumím i pohnutkám Guida. A na druhou
> stranu, jestli jsem to tedy pochopil správně, tak všechny tyto změny se
> netýkají pythonu. Ale pythonu 3000. Což mi přijde naopak velice
> sympatické. Je zde jasná hranice. Kdy na jednu stranu není svazován
> nutností o zachování zpětné kompatability, a na stranu druhou vývojáři
> vědí co se děje.
> Dokonce jsem někde prohlížel stránku popisující co má vývojář dělat pro
> konverzi mezi pythone < 3 a pythonem 3000.

Já také rozumím pohnutkám Guida, stejně tak rozumím třeba pohnutkám
pedofilů, nebo homosexuálů, kanibalů, atd.. ale to neznamená, že tyto
pohnutky považuji za správné.

Nechci to dále rozebírat - jednak už jsem párkrát o tomto psal. A druhak
je prostě Python tímto dost odepsaný z obrovské spousty nasazení, kde by
mohl být - a těžko s tím něco udělám. Pro mě to znamená, že v Pythonu
nepíšu nic, na čem záleží, protože není zázemí.

Podle mě je úplně jedno, kde dá hranici - protože tuhle změnu a "jasnou"
hranici může v budoucnu udělat kolikrát chce, třeba tisíckrát. Jediné,
co by Python pousunulo do seriózních vod je prohlášení a ZÁRUKA - "od
tehdy a tehdy se nebude Python nikdy v budoucnu nekompatibilně měnit a
na to jsou tady takové a takové záruky". A stránky co má vývojář dělat
pro konverzi na python 3000 je k ničemu, pokud tento dokument neměli
vývojáři řekněme v roce 1998, například.

Zkuste jenom domyslet, zda by vůbec kdy prorazil třeba Unix, a jestli
byste vůbec dneska věděli, co to je, kdyby důsledně nedodržoval
neměnitelný a stabilní shell typu sh, se kterým můžete počítat. Kdyby
neexistoval neměnitelný jazyk C, který by se tedy měnil pod rukama a
desítky dalších neměnitelných věcí, které jsou desítky let stále zpětně
kompatibilní.

Miloslav Ponkrác