[python] Jak pythonu rict kde ma knihovny?

Věroslav Kaplan veros.kaplan na gmail.com
Středa Březen 12 12:29:31 CET 2008

On Wed, Mar 12, 2008 at 12:18 PM, David Michal  wrote:

> Zdravim,
>
> Potrebuji nejak pythonu rict ze soubor libsvn_swig_py-1.so.0 je v adresari /usr/local/lib, ale nevim jak to udelat. Zkousel jsem to pres PYTHONPATH ale to neni spravna cesta. Jak to udelat ?

Existují dva druhy dynamických knihoven:
- jednak moduly pro Python zkompilované jako kni - ty Python opravdu
hledá v adresářích specifikovaných PYTHONPATH,
- a jednak knihovny používané  moduly, o jejich dohledání se stará
dynamický linker a na Linuxu ho ovlivníš pomocí LD_LIBRARY_PATH (nebo
/etc/ld.so.conf )

Správné řešení:
- přidat /usr/local/lib do ld.so.conf
- nebo do LD_LIBRARY_PATH