[python] Qt checkboxy a změna stavu

Jan Kundrát jkt na gentoo.org
Čtvrtek Květen 8 16:37:39 CEST 2008

Martin Stiborský wrote:
> Mám otázku na Qt a změny stavů jeho widgetů, třeba checkboxy.
> Když zaškrtnu/odškrtnu checkbox, tak můžu zachytit signál
> valueChanged(state), to je velice užitečné, signál vrací také na jakou
> hodnotu se stav změnil, ale co dělat, když potřebuji  vědět, který
> checkbox byl změněn ? To musím stále udržet v listu (či jakkoli jinak)
> všechny checkboxy a jakmile zachytím signál, všechny je projít a
> zjistit u kterého proběhla změna ?

Kdyz nastavujes zpracovavani signalu, delas to asi nejak takhle:

	connect( zdroj, SIGNAL( stateChanged( bool ) ),
		handler, SLOT( somethingHappened( bool ) ) )

Dulezite tam je, ze rikas, ze nejaky druh signalu emitovany nejakou
instanci dane tridy se ma dorucit do nejakeho slotu nejakeho objektu.
Ackoli to muzes samozrejme pouzivat stylem "tohleto mi bude prijimat
signaly od vsech checkboxu", mozna by stalo za to procist C++ovou
dokumentaci Qt (nejde o C++, jde o Qt) nebo nejakou Qt knizku.

Urcite se da i za behu zjistit, ktery ze objekt vlastne vygeneroval
signal, ktery prave zpracovavas, ale to je fuj a nepotrebne.

-jkt

--
cd /local/pub && more beer > /dev/mouth