[python] Vydání knihy o pythonu

Pavel Kosina geon na post.cz
Neděle Květen 18 08:02:46 CEST 2008

Lukoko napsal(a):
> To si nemyslím. Bral bych to podle verze debianu, protože ten se v
> provozním prostředí běžně používá. Takže v době, kdy to vyjde bych to
> viděl na python 2.5. Každopádně bych se nebránil do každé kapitoly,
> kde by byly rozdíly mezi 2.5 a 3 uvést o jaké změny se jedná a jaká
> vylepšení bude Py3k poskytovat a jak by se tam daná problematika dala
> řešit. Je mi jasné, že s novými možnostmi, jaké bude Python 3
> poskytovat, bude možně některé věci řešit jinými způsoby, ale přeci
> jenom bych moc nepředbíhal, protože Py3k ještě jen tak nebude stable.

Ano, je otázka, pro koho kniha bude. Pokud pro správce Debianu, tak asi
máš pravdu, ale pokud pro širokou počítačovou veřejnost, tak bych to
udělal přesně naopak. Kniha o Py3k s rozdíly vzhledem 2.5. Myslím, že v
době, kdy kniha vyjde, bude py3k již dávno na světě.

Taky bych se přimlouval, aby to byla z velké části první ryze česky
autorská kniha. Překladů již máme dost.

Osobně bych z témat ubral IronPython i JPython, a dosadil tam
- Python+web (autentizace, stahování, upload, http, ftp, .... pomocí
vestavěných modulů)
- pysqlite.

--
geon