[python] Fwd: Vydání knihy o pythonu

slush slush na centrum.cz
Pátek Květen 23 14:49:00 CEST 2008

> Myslím, že vůbec nevidíte postup. Například už se nějak dohodlo, že
> kniha nebude v angličtině. Od tvrdého dohadování "pro koho ta kniha
> bude" se přistoupilo k

Záchvěv s texty v angličtině jsem samozřejmě zaznamenal, ale neviděl jsem to
moc proveditelně, takže jsem to coby slepou větev ani nekomentoval.
Každopádně otázka to je jistě relevantní.

> a) udělat osnovu - ano, či ne, případně kdo

To považuji za tak základní otázku, že  mě ani nenapadla možnost "ne". Spíš
celou dobu řeším "kam".

Nemyslím, že tady je někdo tak silná osobnost, aby byla otázka "kdo"
relevantní.

b) kdo bude vést projekt

O tom jsme přece diskutovali i my. Já jsem zastáncem zcela otevřené diskuze,
s kolektivním hlasováním. Nevýhodou je samozřejmě overhead. Na druhou stranu
se eliminuje hrozba "one-man show".

Pozn: Opravdu nejsem komunista :-).

c) zda se bude psát živelně, iteračně, přes wiki, či jinak

Vnímám to tak, že iteračně == wiki. Živelně (nevím, co si pod tím mám přesně
představit) tu snad ani nikdo nenavrhoval.

Zresetujte si prosím paměť, máte tam stále informace o této diskusní
> skupině z dob Pruských válek. Určitý postup tu je.

Ty Pruské války jsem si opravdu nezasloužil :-).

>     Necítíte ty jemné nuance ve *způsobu*, jakým to kdo říká.
> >
> Mluvte jasně. Tady se řeší konkrétní věc a praktický postup.

Však jsem to před tím vyargumentoval. Tohle byla jen poznámka nakonec.
Nevytrhávejte z kontextu.

Anebo si můžete sehnat tu mapu, že? To Vás ale ani nenapadlo ve Vašem
> algoritmu!

Absence mapy byl prvotní předpoklad problému. Sám jsem uváděl
"Předpokládejte, že chcete jít do Brna, ale nemáte mapu."

několik - aktuálně pojďme napsat osnovu. Mimochodem tentýž konstruktivní
> návrh jste dal i Vy, takže nejsme v rozporu.

 To jsem rád.

> Nemám nic proti wiki jakožto rádiového spojení mezi účastníky. Berte z
> mé strany, že pokud se účastním projektu, v této věci se ochotně
> přizpůsobím.

Hm, nabyl jsem i z Vašich reakcí dojmu, že moje aktivita s vytvořením wiki
byla brána s rozpaky až negativně.

Někdo tady argumentoval tím, že jak wiki nemá diskuzi a růžový vodotrysk, je
to nepoužitelné. V tu chvíli bych právě rád zdůraznil smysl iterativní
činnosti. Já nebudu trávit hodiny až desítky hodin laděním wiki (ikdyž vím,
že to dokážu), jen proto, abych pak zjistil zbytečnost svého počínání. Ve
chvíli, kdy uvidím, že moje aktivita má smysl (připojí se lidi, sepíše se
tam osnova, lidi se zájmem o garanci jednotlivých kapitol), velmi rád tam
ten vodotrysk dodělám. Uznávám ale, že kritizovat moc času nestojí.

To právě záleží na tom, co má vzniknout. Wiki.ubuntu.cz je v podstatě
> servisní příručka Ubuntu. Já osobně ačkoli jsem Ubuntu nikdy neviděl (ač
> se chystám) bych z té knížky nepotřeboval nic.

Já z Ubuntu právě píšu a přesto tu příručku nepotřebuji. Nevidím na tom ale
nic špatného, až budu mít nějaký problém, se kterým si nebudu vědět rady (a
zapomenu, jak se hledá na googlu a čtou anglická fóra), určitě po příručce
sáhnu.

Ale pokud se udělá kostra (která není zcela neměnná, ale měla by se v
> budoucnu měnit jen neochotně), pak není důvod nepostupovat podobně jako
> Ubuntu. Ale osobně si smyslím, že by to nemělo být stylem všichni píšou
> všechny části, spíše stylem každý má svůj píseček.

O roli mentora (správce) dané kapitoly byl jeden z mých vůbec prvních
příspěvků.

Já sám jsem psal knížku, a díky své tvrdohlavosti jsem jí nakonec
> prakticky 3x přepsal. Nakladatel mi dal spoustu rad co a jak napsat,
> nicméně ne vždy jsem je poslouchal. Prostě jsem svojí hloupost nahradil
> tím, že jsem pracoval 3x více a prošel si to sám. S výsledkem jsem
> nakonec spokojen, ale bylo to zbytečné.

Takže to zkusím brát tak, že za tím vším demotivováním je jen snaha poučit
nás z vlastních chyb :-).

Marek