[python] zapis na zacatek souboru

Petr Messner petr.messner na gmail.com
Čtvrtek Září 11 20:36:29 CEST 2008

Pokud se soubor otevře v režimu append, pak zápis je prováděn _vždy_
na konec souboru.

POSIXový (a snad ani žádný jiný) operační systém neumí vkládat jinam
než na konec souboru. Pokud je ukazatel jinde než na konci souboru,
zápisem se přepisuje obsah souboru. Podle toho musíš postupovat - buď
soubor načíst do paměti, nebo pokud je velký, buď postupně přesouvat
data od konce dopředu nebo založit jiný soubor a data zkopírovat.
(Raději ještě napíšu, že soubor lze samozřejmě otevřít pro zápis a pro
čtení i zápis bez toho, aby se jeho obsah předem vymazal.)

P. M.