[python] freeze,kodovani

Pavel Kosina geon na post.cz
Sobota Září 20 15:22:23 CEST 2008

Petr Zlamal napsal(a):
> Diky za nakopnuti. Bylo to opravdu tim, avsak mam s tim jeste potize.
> Konkretne se syntaxi takoveho typu:
>
> print u"data v konfiguračním souboru %s jsou ve špatném formátu
> ".encode("utf-8") %(self.path)
>
> chybova hlaska (v nativnim pythonovskem skriptu, ne ve zmrazenem!!!):

Otázka je, co je v self.path? Podle toho jak jsem to zkoušel, tak by tam
mělo být utf-8:

# -*- coding: utf-8 -*-
print u"data v konfiguračním souboru %s jsou ve špatném
formátu".encode("utf8") % "ěščř"  # funguje
print u"data v konfiguračním souboru %s jsou ve špatném
formátu".encode("utf8") % u"ěščř" # chyba

Pravděpodobně se nejdřív základní řetězec převede na utf8 a teprve pak
se slučuje s tím, co je za % .

--
geon
Pavel Kosina