[python] CLI vs. GUI

Filip Štědronský regnarg na seznam.cz
Neděle Září 28 13:58:23 CEST 2008

On Ne, zář 28, 2008 at 01:46:53 +0200, MaReK Ol�avsk� wrote:
> Zdravim,
> mám jeden malinky dotazek na napsani jedne tridy v Pythonu. Nedari se
> mi najit hint, jak napsat, tridu, ktera ma fungovat jako samostatne
> spustitelna v cli (prikazova radka), ale byla zaroven pouzitelna i v
> GUI programu.
> Pro cli musim mit na konci zdrojaku vytvoreni tridy, nacteni parametru
> z command line a provedeni vsech potrebnych metod, jen nevim, co mi
> tento kus kodu provede, kdyz tridu naimportuje jiny blok, ktery ji bude
> pouzivat. Nejsem velky znalec Pythonu a nedari se mi ted nich chytreho
> [...]

Tato věc se ošetřuje jedním z nejběžnějších ustálených
konstruktů v Pythonu vůbec:

if __name__=='__main__':
    #tento kód se provede jen při přímém spuštění
    #tohoto py souboru jako programu
else:
    #tento kód se provede jen při importu tohotou souboru
    #jako modulu

A to je vlastně vše :)
Doufám, že jsem to správně pochopil. regnarg

--
regnarg --- http://rg.pretel.cz -- JID: regnarg na jabber.cz
V péči o štěstí druhých nacházíme své vlastní.   --Platón