[python] round v python 3.0

Tovim jaakubi na gmail.com
Pondělí Únor 2 19:07:44 CET 2009

Reply to Jan Janech, Pavel Kosina

Právě jsem si přečetl v Googlu, ani jsem nevěděl, že to existuje: Na
zaokrouhlování jsou dvě metody, "common" a "round-to-even".
Jestli Python zaokrouhluje podle metody "zaokrouhli na sudou", potom to má
dobře. Chceme-li tedy mít zaokrouhlíno tak, jak jsme zvyklí, měli bychom si
vytvořit nějaké udělátko.

Jane Janechu, myslel jsem, že když napíši "__builtins__.round = lambda num:
math.floor(num+0.5)",
tak si někam trvale zapíšu opravenou verzi round.
Kýho výra. Chodí to jenom pro aktuální seanci.
Poraďte mi chlapci, jde-li to někam trvale zapsat.
Děkuji. Tovim

Ja som aj pisal, ze fcia round zostane aka je. Iba sa prida dalsia pre
aritmeticke zaokruhlovanie. V pripade, ze chcete aktualizovat fciu
round, tak treba spravit:

__builtins__.round = lambda num: math.floor(num+0.5)

Inak, som si vsimol, ze to zle zaokruhluje zaporne cisla, takze spravne
bude:

math.round = lambda num: math.floor(num+0.5) if num >= 0 else \
                         -math.floor(-num+0.5)

Jan Janech