[python] round v python 3.0

Pavel Kosina geon na post.cz
Pondělí Únor 2 19:48:57 CET 2009

Tovim napsal(a), dne 2.2.2009 19:07:
> [...]
>
> Jane Janechu, myslel jsem, že když napíši "__builtins__.round = lambda num:
> math.floor(num+0.5)",
> tak si někam trvale zapíšu opravenou verzi round.
> Kýho výra. Chodí to jenom pro aktuální seanci.
> Poraďte mi chlapci, jde-li to někam trvale zapsat.

Jardo, to nedělej, to je špatný nápad. Spíš si to udělej třeba jako
modul a importuj. Myslím, že ne každý tvůj script používá round(). Druhý
důvod je ten, že tvoje scripty zůstanou přenositelné - budou fungovat i
na jiných počítačích než je tvůj.....

Také doufám,  že nepracuješ jen "v seanci" na příkazovém řádku (a že
tedy máš problém ty 2 řádky pořád psát), ale že píšeš a používáš
scripty, kde není důvod to na prvních dvou řádcích nemít. Pak script
pustíš, a pokud ho máš např. v PSPadu udělaný s parametrem "-i", tak ti
zůstane "viset" v příkazovém řádku, který bude defacto vypadat, jako
kdybys tam ty dvě řádky již napsal.

Mluvím o těchto dvou řádcích:

import math
math.round = lambda num: math.floor(num+0.5) if num >= 0 else -math.floor(-num+0.5)

Více o "-i" na http://www.py.cz/PSPad, http://www.py.cz/InstalaceWindows

--
geon
Pavel Kosina