[python] PyGTK, crontab, a já :)

slush slush na slush.cz
Úterý Únor 3 20:37:10 CET 2009

Je to, jak psal Filip, složitější, každopádně to má řešení.

a) v crontabu by na začátku měla být korektně nastavena proměnná DISPLAY,
která řekne aplikaci, s kterým X serverem má povídat. Případně jsem teď
našel čistě pythoní řešení na
http://www.le-web.org/2008/11/06/pygtk-how-to-display-a-systray-icon-from-a-cronjob/

b) D-BUS funguje na principu klient (Vaše aplikace) - server (DBUS daemon)
modelu. Pokud aplikaci pouštíte jako root, může komunikovat jen se
systémovou DBUS sběrnicí (na které mmj visí HAL apod). Pokud je crontab
uživatelův, aplikace si může vybrat systémovou nebo session sběrnici
(existuje separátně pro každého přihlášeného uživatele). Co děláte v
aplikaci špatně je, že předpokládáte, že DBUS již běží. Já bych to řešil
periodickým pokusem o připojení a při neúspěchu neukončoval aplikaci (a
předpokládal, že dbus za chvíli naběhne).

Marek