[python] Struktura modulu - dotaz začátečníka

Vlada Macek macek na sandbox.cz
Středa Únor 11 11:19:54 CET 2009

Jirka Vejrazka wrote:
> jelikoz se jedna o par radku, opravdu bych neresil "co mozna jednou"
> a postupoval bych podle YAGNI
> (http://c2.com/xp/YouArentGonnaNeedIt.html). Volne prelozeno to
> znamena "neprogramuj dnes to co _mozna_ budes potrebovat zitra". Krasa
> Pythonu je mj. v tom, ze pripadne prepisovani nebyva slozitejsi nez je
> nutne.
>
>   Jirka
>
> P.S. Usetreny cas bych venoval na psani testu, ktere by mi dnes
> zkontrolovaly ze se vypocty chovaji podle ocekavani, a ze _pripadne_
> pozdejsi upravy nebudou mit vliv na vlastni vysledky vypoctu
Tohle mi mluvi z duse. Taky sklouzavam do perfekcionismu jako kolega
Kosina, ale byva to kontraproduktivni. Zadavatel to temer nikdy neoceni!
Chce mit zadani funkcni nejlip uz vcera a podle dnesnich pozadavku.

Prekonat to nutkani je tezke.

Pythonska strucnost je uzasna v tom, ze pokud dnesni pozadavky dobre
rozvrhnete (moduly, tridy, minimum globalnich promennych ad.), program
napisete tak, ze se v nem za pul roku vyznate, nebude problem rozsirit
ho na zitrejsi pozadavky.

Zdrzujte se dnes pouze s tim, co potrebujete dnes. 1) Strucny a
prehledny a 2) korektni program.

Dobre rozvrzeni kodu je skoro umeni a kazdy se ho uci leta. Nedelejte si
s tim starosti.

--
\//\/\
http://macek.sandbox.cz