[python] Více proměnných ve smyčce FOR

Vasco vasco.vls na gmail.com
Neděle Březen 1 13:39:23 CET 2009

Zdravím,
řeším v Pythonu následující problém:

mám dvě proměnné:
	nazvy = ['jedna', 'dva', 'tri', 'ctyri']
	cisla =  [1, 2, 3, 4]

Potřebuji vytvořit slovník, který bude obsahovat něco takového:
	vysledek = {'jedna': 1, 'dva': 2, 'tri': 3, 'ctyri': 4}

Napadlo mně použít tento způsob s využitím FOR:
	vysledek = {}
	for n, c in nazvy, cisla:
		vysledek[n] = c

	print vysledek

Při zpracování dojde k chybě: ValueError: too many values to unpack

Očividně je ten způsob zápisu 'for' špatný. Mám ale pocit, že jsem někde
něco podobného viděl. Proto bych se rád zeptal. Dá se toto řešit výše
uvedeným způsobem (jen mám někde syntaktickou chybu), anebo jsem úplně
vedle a podobná konstrukce v Pythonu nejde?

S pozdravem,
Vasco