[python] Program vlastni env

Petr Messner petr.messner na gmail.com
Pondělí Září 21 10:48:22 CEST 2009

Ahoj,

tím "v env" asi myslíš ve vyhledávací cestě ($PATH), to je totiž
důvod, proč se tam to /usr/bin/env píše. Pokud chceš konkrétní verzi
Pythonu jen pro jeden program, tak podle mě nejjednoduší bude změnit
právě tento první řádek (tzv. shebang) třeba na #!/usr/bin/env
python2.4. Samozřejmě python2.4 pak musí být nainstalován a i když
bude v systému výchozí verze 2.5, použije se 2.4. Stačí změnit tento
první řádek jen v souboru, který se spouští, je zbytečné ho vůbec mít
v importovaných souborech (čímž narážím na "nechci přepisovat u všech
souborů první řádek").

Nebo ten program prostě nespouštět přímo jeho názvem, ale "python2.4
program". To bude asi lepší, než hýbání se shebangem.

Pokud je v tvém systému nainstalováno více verzí Pythonu, možná půjde
nastavit, která verze je výchozí a nebude nutné v tvém programu
cokoliv měnit.

PM