[python] Preklad "list comprehension"?

Jan Novák jan.novak na topinfo.cz
Pondělí Duben 19 09:07:04 CEST 2010

V dřívějších příspěvcích Petr Přikril přímo uvedl:
http://www.py.cz/pipermail/python/2010-March/009576.html
 > - Je to SYNTAKTICKÁ KONSTRUKCE. Tím odpadají kandidáti
 >   typu "generovaný seznam" (protože to vyjadřuje spíš
 >   dynamický výsledek, než statický zápis v programu, tj.
 >   syntaktickou konstrukci.

Přikláním se k tomu, aby to bylo pouze jedno slovo, které nahradí
"comprehension".

Znovu se proto vracím k tomu, proč "list comprehension" atd. nepojmenovat:
konstrukce seznamu,
konstrukce množiny,
konstrukce slovníku?

Asi tedy "comprehension" překládat jako "konstrukce", protože obecně
konstruovat mohu většinou pouze to čemu rozumím. Tedy ve slovu
konstrukce je skrytě vyjádřeno i ono porozumění.

J.Novák

viz. v pátek v blogu v diskuzi k překladu knihy jsem uvedl toto:

http://en.wiktionary.org/wiki/comprehension
comprehension
3. (computing) a compact syntax for generating a list

http://en.wikipedia.org/wiki/Comprehension
In set theory, comprehension is another name for the axiom schema of
specification

slovo pochází z francouzštiny „compréhension“
http://fr.wikipedia.org/wiki/Comprehension

Vše je ve významu „úplné důkladné porozumění nebo pochopení“ něčeho, a
když to pochopím, tak to mohu zapsat/popsat/specifikovat/definovat.