[python] Záměna funkce v instanci objektu

Jan Janech devel na atlas.sk
Úterý Duben 20 10:50:08 CEST 2010

Treba si uvedomit jednu vec

In [1]: class tridaA(object):
    ...:     def b(self, x):
    ...:         self.x = x
    ...:
    ...:

In [2]: def c(self, x):
    ...:     self.x = x+1
    ...:
    ...:

In [3]: a=tridaA()

In [4]: a.b
Out[4]: <bound method tridaA.b of <__main__.tridaA object at 0x98a850>>

In [5]: a.b = c

In [6]: a.b
Out[6]: <function c at 0x994f50>

Ako vidite, povodne bola a.b "bound method", ktora vie svoje self, a po
novom je a.b "function", teda ziadna metoda a self parameter nema aj ak
ho uvediete v zozname.

Je to kvoli tomu, ze pri priradeni funkcie ako atributu sa automaticky
vytvori objekt typu method. Atributom triedy teda nie je samotna funkcia
ale objekt, ktory funkciu zapuzdruje. Parameter self sa posiela iba metodam.

Neviem o ziadnom jednoduchom sposobe, ako vytvorit plnohodnotnu metodu
na instancii. Samozrejme v pythone nie je nic nemozne, ale asi by to
stratilo nieco na prehladnosti a kus na rychlosti. Takze takym veciam sa
radsej vyhybam.

Jan Janech