[python] OT: překlad pojmů "first-class object" a "stream object"

Přikryl Petr prikryl na atlas.cz
Úterý Duben 27 12:12:10 CEST 2010

Hynek Fabian
>Přikryl Petr (úterý 27 Duben 2010 09:41:46):
>Mě v takových případech pomáhá párkrát výraz prohnat slovníkem tam a zpátky,
>v tomto případě jsem skončil zhruba u „bezvadný“ nebo „úplný“ objekt.
>Není to možná přesné, ale vyjadřuje to princip - že ostatní objekty jsou
>nedokonalé.

Problém je v tom, že to nemá vyjadřovat
dokonalost či nedokonalost ostatních
objektů. Jde o to, že je něco objektem,
i když v jiných podmínkách (v jiných jazycích)
to vlastnosti objektu mít nemusí.

V tomto smyslu "prvotřídní" nebo "úplný" je divné.
Opravdu nejvíc mi sedí "plnohodnotný", ale je
otázka, jestli je to vhodný název pro pojem
(plnohodnotný objekt). Taky se k tomu můžu postavit
tak, že by to nebylo vnucováno jako kodifikovaný pojem,
ale prostě jako srozumitelné vyjádření -- opis významu.

>„provozní kontext“? „operační kontext“?

"operační kontext" se mi velmi líbí. Myslím, že
vystihuje velmi přesně, co se tím myslí.

Díky, díky, díky.

Petr

P.S. Já to věděl: "Víc hlav, víc zelí." ;)