[python] webová vs. mailová konference [LONG -- sorry; have a tea]

ViNiL vinil na zagamma.cz
Pondělí Únor 8 17:16:26 CET 2010

On Mon, 2010-02-08 at 10:45 +0100, Pavel Kosina wrote:
> Tak já to tedy řeknu naplno, jak to doopravdy bylo a je, snad mi Vinil promine ;-) :

Dobre, tak ja take neco napisu a doopravdicke pravdy necham na jednom
kazdem laskavem ctenari.

Driv, nez se rozhori flame, jestli je lepsi mail, web, nebo news (pozde;
prave jsem se kouknul na nove prispevky), tak to, co se snazim vzdy
polozit jako zakladni otazku, je: co chceme delat, pro koho a kdo to
bude (dlouhodobe) pachat.
Zacit jako prvni resit co kdo kam nainstaluje mi pripadne jako
prinejmensim neuvazene.

Co vlastne muze znamenat spojeni python a cz (resp. sk)? Dle meho:

1) Prubezny zdroj aktualnich informaci (novinky, manualy, diskuze, ...)
v narodnim jazyce.

Tenhle bod je podle me uz davno historicky passe. Dnes alespon zakladni
anglictinu zvladne kazdy, a ten, kdo ne, je ztracen i z jinych
duvodu ;-) Myslim, ze dnes je naprosto zbytecny luxus ztracet cas
prekladanim zprav typu "Python x.y.z released" nebo se pokouset mit
poloprelozenou a polozastaralou referencni prirucku s mottem "alespon
neco" (neco jineho jsou "intro/ucebnice" -- viz nize). A pokud budete
chtit vyvjite python, tak jedine na @python.org.

2) Propagace a evanglizace v mistnich spolecnostech/ustavech/uradech,
poradani malych akci

Tohle je bod, ktery ja osobne vidim jako nejsmysluplnejsi, protoze je v
nasich silach a ma bezprostredni pozitivni dusledky. Minim tim sber
informaci o uspesnem nasazeni/pouzivani pythonu. Pripravu materialu typu
"Jak navrhnout realizaci noveho projektu prave v pythonu." Take priprava
materialu pro pripravu "skoleni pro kolegy." A tak dal.
Nejvetsi problem, ktery zde vidim, je, ze s ceskymi firmami je potiz.
Nechteji nic prozradit -- zvlaste oficialne! Rikaji tomu bezpecnost, ale
je to jen tajeni nizke kvality.

3) Vzdelavani (zacatecniku, skolaku), vyroba ucebnic, poradani velkych
akci, atd.

To je moc pekny bod, ale neskutecne ambiciozni. (Oblibeny bod Pavla ;-)
Dokud nemame nekolik (organizacne) schopnych lidi, venujici tomu temer
full-time, povazuji diskuze na toto tema za znacne plytvani casem.
Ukazka toho, jak takove "pokusy" dopadaji: napr. py.cz :-(
Jedinou smysluplnou vyjimku bych kopiroval z predchoziho bodu, ono
"skoleni pro skolitele" -- tedy napriklad OSNOVA pro kurz pythonu.

----

Zkratka, chci rict, ze diskuzi o konferencich a forech povazuji za
dost... o nicem.

Diky historickym okolnostem a forme mailinglistu se zde shromazdila
jakasi elita, ktera si toho nema moc, co rict, ale rada je prihlasena do
"klubu." Informace a vecne diskuze si vyresi jinde (u originalniho
zdroje) a tady se obcas pobavi (napriklad diskuze "Umi Python
mrizku?" :-) Na aktivity 1 a 3 nema cas a chut. Aktivita 2 je v casovych
moznostech a byl bych rad, kdyby to nekdo videl podobne a chtel neco
delat :-)

V .cz exituje nekoliv webfor. Ta jsou ponechana znacne svemu osudu (to
jest chybi prace popsana v bodu 3) a podle toho to vypada. Kouknete se
treba na builder.cz: od noveho roku 15 prispevku, asi 3 autori, vesmes
si odpovidajici na sve vlastni dotazy. Po mesici samomluvy se autori
prostridaji. Opravdu si myslite, ze zalozenim dalsiho webfora (opet bez
obsahove prace) se situace zlepsi? Ja osobne se domnivam, ze 2 fora o 7
prispevcich nepomohou nikomu a nicemu.

V textu je to strasne na dlouho. Chci zkratka rict, ze odborne mlcet
skoro nic nestoji a uz to mame secvicene. Vzdelavat lidi je hodne prace
a momentalne tu neni nikdo, kdo by prokazoval dostatecne mnozstvi casu a
ochoty. Nevim, proc bychom si meli spolecne mlcet na vice kanalech, nebo
vytvaret dalsi potemkinuv projekt pro zacatecniky a doufat, ze se to
SAMO ROZPOHYBUJE a zacatecnici se zacnou vzdelavat vzajemne -- kdyz uz
existuje rada jinych takovych mist a evidentne to moc nefunguje.

Tak to tak IMHO.

--

ViNiL

Bender: You know, I was God once.
God: Yes, I saw. You were doing good, until everyone died.