[python] Preklad "list comprehension"?

Přikryl Petr prikryl na atlas.cz
Čtvrtek Březen 25 10:12:47 CET 2010

tommz napsal
> pepr napsal

> A co intezionální zápis seznamu, množiny, ... ?
> Jestli jsem tu konstrukci teda správně pochopil :)

Jak by řekl klasik "Neříkej mi tajtrlik. Za prvé
nevím, co to je, a za druhé mě to uráží" ;)

Intenzionální logiku neznám a mám obavy jen
tak plácnout. A taky předpokládám, že ji nezná
drtivá většina uživatelů jazyka Python. Možná
to vzbuzuje jasnou představu o účelu takového
zápisu pro někoho, kdo se intenzionální logikou
zabývá. Ale obávám se, že možná ani to ne.

David navrhl
: generovaný seznam
: generovaný slovník
: generovaná množina

Tohle je srozumitelné, ale není to ono. Omlouvám
se, ale potřebuju teď být detailista, protože na tom
pojmu budu stavět víc věcí okolo.

Jde o to, že ten pojem comprehension vyjadřuje použití
určitého způsobu zápisu našeho záměru, který je zachycen
ve zdrojovém textu. Má tedy statický charakter.

Pojem "generovaný seznam" navozuje představu hotového
objektu, který byl nějak vygenerován, ale jakoby se neříká
jakým způsobem.

Když dám dohromady ty dva návrhy, pak mi vychází

   zápis generovaného seznamu
   zápis generovaného slovníku
   zápis generované množiny

ale to se pojmu moc nepodobá. Je to málo specifické

   generátorový zápis seznamu
   generátorový zápis slovníku
   generátorový zápis množiny

Společný pojem by mohl být "generátorový zápis" (= comprehension).
Hmmm. Nevím. Nebo jo?

Funkční princip list comprehension je v tom,
že generátorovým výrazem popíšeme vznik generátoru,
který po dobu inicializace objektu generuje počáteční
hodnoty.

Tak trochu problém je už originální pojem comprehension
má v Češtině tak jakoby nádech podstatného jména slovesného
nebo nějak v sobě zachycuje činnost. To je u pojmů, které
mají vyjadřovat něco statického, trochu nepraktické.

Jak se díváte na to ... ?

   xyz comprehension = generátorový zápis XYZ

Díky za názory,
   pepr