[python] "list comprehension" -- prozatimni zaver

Přikryl Petr prikryl na atlas.cz
Pondělí Březen 29 14:29:06 CEST 2010

>Přijato: 29.3.2010 14:06:30
>Předmět: Re: [python] "list comprehension" -- prozatimni zaver

Ono to ale vždycky opisem nejde. Potřebujeme rozumný pojem.
Dám konkrétní příklad. Název jedné kapitoly té knihy zní...

   Comprehensions

A teď babo raď.

Navíc, slovo comprehension má ve spojení list comprehension
zcela jasný význam.

;) No, ale tenkrát ten rozbor končil pojmem "generátor seznamu",
který je pro českého/slovenského čtenáře určitě pochopitelnější,
než původní list comprehension.

Pavel Kosina reagoval

> Právě že toto je nevýhoda [nechat list comprehension]. Je lepší,
> když slovo nebo slovní spojení dávají alespon nějaký nástin
> samostatného pochopení v daném jazyce. Nebo se vám pak taky
> může stát, že se oborový jazyk stane snůškou cizojazyčných názvů.
> Bude to pak vypadat děsně složitě, lidé budou vnímat obor
> jako něco velmi  nepřístupného. A to je přesný opak toho, o
> co jde, že?

Tak, tak. To je to, o co tady jde. ;) Díky za podporu.

A díky taky Davidovi Rohlederovi za pochopení a protipříklady
do diskuse.

Mějte se fajn,
    pepr