[python] printy v češtině na WINDOWS/cmd konzoli nečitelné

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Úterý Květen 4 12:46:31 CEST 2010

zu1234
>Hynek
> zjistit za běhu?
>
>Zase někdo, kdo chce nás, chudáky windowsáky, nas..t!
>Prostě, ms-windows není systém a už vůbec ne operační.
>Je to produkt úspěšného marketingu.
>
>Ale vážně a k věci: někde na webu jsem potkal informaci že commandlajna
pod ms-w nemusí jet v cp852. Že se to dá změnit na cp1250.
>Ale nezkoušel jsem to - mám se celkem rád!

Ale... on to tak Hynek určitě nemyslel. Nezapomínejme na to, že
"... až budou Windows hotové, bude to nejlíp dokumentovaný Unix na světě."
Fakt je, že u Apple už to tak dopadlo.

Ono to zas není tak horké a neustále omílat folklór... Programovat se dá
skoro ve všem, i když je to někdy obtížnější, než tvrdit, že to nejde.

Zkuste tohle v pythonovském shellu v cmd:

>>> import sys
>>> sys.stdout.encoding
'cp852'

a zkuste totéž v IDLE (používá skutečné windowsovské okno...):

IDLE 2.6.5
>>> import sys
>>> sys.stdout.encoding
'cp1250'

Takže odpověď zní sys.stdout.encoding, případně sys.stderr.encoding.

Petr