[python] zakazani importu

Petr Messner petr.messner na gmail.com
Úterý Květen 18 22:49:59 CEST 2010

2010/5/18 Jakub Zíka <jakub.zika.21 na gmail.com>:
> K tomu se dá použít modul RestrictedPython
> (http://pypi.python.org/pypi/RestrictedPython). Pokud používáte Linux
> nebo i jiný Unix, pak by Vás mohly zajímat další možnosti omezení
> nedůvěryhodného kódu (omezení využití procesoru a paměti), o kterých
> jsem psal tady:
> http://groups.google.com/group/cz.comp.lang.python/msg/66f8cc0845fd7fe0
>
> Jakub Zíka

Přesně tato odkazovaná diskuze mě napadla po přečtení dotazu :)

Pro ještě větší pocit bezpečí by šla využít virtualizace. Ani by
nemusel být problém pro každý jednotlivý uploadovaný úkol spustit
virtuální stroj a po nějakém krátkém čase ho hned zlikvidovat. Pokud
se tedy úkoly budou spouštět dávkově - tzn. pokud to nebude nějaká
interaktivní konzole (třeba na webu).

PM