[python] Python

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 1 14:28:14 CET 2010

Python je náhodou skvělý na webu a vůbec člověk nemusí řešit takové ty oné
sprosté věci.

Namátkou: Zope, Ruby...

No a pro začátečníka snad toto:
http://www.object-craft.com.au/projects/albatross/

Podotýkám jen, že to velice připomíná jazyk DTML v Zope, ale je to mnohem
jednodušší - Zope je příliš těsně svázán s pythonem, takže v něm si pythonní
kousky opravdu užijete dosytosti. Jazyk ZPT (TAL)  v Zope je vhodný spíš pro
velmi veliké weby které se renderují javascriptem z XML struktury. Nic
nedejte na pindy rádobyakademiků, kteří říkají, že DTML je mrtev. Naopak,
některé logické konstrukce není možno řešit v TAL, musí se "pomoci" v
pythonu. Pomocí TAL neuděláte dynamicky generovaný javascript ani CSS, buďto
to akademici dělají úplně hnusně v pythonu :DDD protože nechtějí připustit,
že DTML je na to lepší, to samé se SQL, kde DTML má ochrany proti injektáži,
oni to samozřejmě řeší v pythonu...

Pro představu "složitosti" pythonní aplikace (typu External Method) v Zope,
kde si vyzvednete nějakou stránku pro vykuchání zajímavého obsahu:

from ZPublisher import Client
def web_client(url = 'http://www.zope.org/', username = None, password =
None, **kw):
     if kw:
         return Client.call(url,username,password,kw)[1]
     else:
         return Client.call(url,username,password)[1]

Jste-li student, začněte se Zope, ikdyž vaši učitelé budou preferovat PHP,
např. jihočeská univerzita Zope používá, tak je tam odkažte ať si doplní
mezery.