[python] (ne)logičnost .join() ?

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Středa Únor 23 08:08:44 CET 2011

>já jsem stráášně rozmlsaný z Ruby kde všechno má svou logiku.  Po
>nějaké chvíli člověk začne psát příkazy/metody intuitivně bez
>konzultace s dokumentací a všechno funguje.

Každý má jiný pohled na věc a jiná očekávání. Podle mého názoru
je přístup typu ','.join(kontejner) možná na první pohled nezvyklý,
ale na druhý pohled je velmi logický. Jde o to, že dokáže spojit
zadaným řetězcem prvky dodané jakýmkoliv kontejnerem,
který podporuje iteraci a který vrací řetězcové prvky.

A co se týká "volně rozhozených built-in funkcí", ono jich zase
tak strašně moc není. Nezvyklé je to hlavně pro lidi, kteří
pracovali v čistě OO jazyce, který funkce nepodporuje.
Viz tady

http://docs.python.org/library/functions.html

P.