[python] pytho + php sifrovanie/desifrovanie

Hynek Fabian hynek.fabian na firma.seznam.cz
Pondělí Červen 6 10:07:36 CEST 2011

Petr Messner (Saturday 04 of June 2011 18:59:56):
> AES má různé módy, použil jsem ECB, protože phpAES umí (podle
> informací na phpaes.com) v neplacené verzi jen tento mód. Bohužel
> nevím v čem se tyto módy liší. U ostatních módů se musí kromě klíče
> určit i inicializační vektor.
ECB aka Electronic Code Book sifruje kazdy blok zvlast,
takze stejny plaintext povede k opakujicimu se bloku ciphertextu.
Opakujici se bloky usnadnuji to analyzu a nepovazuji se za bezpecne.
CBC a CFB mody soli sifrovana data predchozim ciphertextem,
takze k opakovani nedochazi.