[python] hash objektu, kontrola aktuálnosti dat v databázi

Jakub Zíka jakub.zika.21 na gmail.com
Neděle Červen 19 13:59:33 CEST 2011

Naopak, muze se stat, ze se neupdatuje neco, co by se updatovat melo,
pokud budou mit dvoje ruzna data stejny hash. Tomu se kryptograficke
hashe snazi predejit, ale neni to cilem jednoduchych hashovacich
funkci. Obecne se doporucuje po kontrole hashe jeste zkontrolovat,
jestli jsou data opravdu stejna - porovnani hashe nam tedy rekne bud
to, ze retezece urcite nejsou stejne (potom usetrime), nebo to, ze
retezce mozna jsou stejne, ale jeste je treba je zkontrolovat.

Myslim si, ze v diskutovanem pripade se pouziti hashu nehodi -
vzhledem k tomu, ze je k vytvoreni hashe treba vzdy projit vsechna
data, bylo by pravdepodobneji vyhodnejsi porovnavat stara a nova data
primo bez vytvareni hashu.

k21