[python] migrace

geon na post.cz geon na post.cz
Středa Červen 29 19:29:16 CEST 2011

Ahoj,

rozhodl jsem se, že na domácích pc zmigruji na 3.2 z 2.6 (na xpsp3).
Nemám sice velké projekty, jen max 100 řádkové scripty, nicméně Python
denně využívám na administraci (loginscript), práci s titulky, filmy,
mp3, atd. Tak jen napíši moje pozorování:

* 2to3 je dobrý ale nedělá "děleno" (neupravuje celočíselné py2 / na
celočíselné py3 //), takže to se musí ručně
* nedělá taky file() ---> open(), takže to se musí také ručně
* unicode() převádí na str() což je povětšinou špatně, alespon u mne,
když jsem pomocí unicode kodoval názvy souborů do cp852 nebo utf8 pro
ukládání do souborů nebo výpisy na obrazovku
* hodně mnou používané print "\n",neco nestačí převést na print
("\n",neco), protože pak to vypadá na výpise blbě, musí se přidat print
("\n",neco, sep="")

Vypadá to zatím, že opravdu s českými znaky v názvech souborů pracuje
lépe a příměji než dvojková řada. Jinak se zatím daří.

P.

--
Náhodný citát:
Každý dobře využitý okamžik nese ohromné úroky.