[python] omezeni globalniho slovniku

Martin B. spooky.ln na tbs-software.com
Pátek Březen 4 10:05:49 CET 2011

V Fri, 4 Mar 2011 09:30:06 +0100
Petr Blahos <petrblahos na gmail.com> napsáno:

> Já váhám, jestli vůbec můžu takhle odpovídat, ale když's chtěl
> nakopnutí: Nevím jaké bylo zadání té úlohy, ale vsadím se, že má i
> lepší řešení. --
> Petr

Mno zadani nebylo zadne, jen hledam to reseni :)
Abych to shrnul.
Chci menit hodnotu globalnich a lokalnich promennych
externim skriptem v pythonu.
Program bezi a pokud v nem nastane nejaka udalost zavola se ten externi
skript.Nechci rozebirat jestli je to dobre nebo ne ale proste to tak
potrebuju.
Problem mam v tom jak definovat nejaky seznam globalnich promennych
ktere budou 'menitelne'. Tedy jak zamezit zmene jine nez definovane
promenne v globals()

tedy kdyz budu mit v globals() {'kafe':5, 'mliko':10} a v externim
skriptu mi nekdo bude menit mliko [ coz ja nechci] tak aby to hodilo
treba NameError a kdyz bude menit kafe tak to je povolene.

o druha 'jakoby' otazka by asi znela:
Jak osetrit aby nejaky vtipalek nedefinoval externi skript treba necim
krasnym jako """import os;os.system('**DISK_DELETE**')"""

nevim jestli jsem to okecal dost, ja na reci moc nejsem.