[python] dotaz na webovou aplikaci v pythonu

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Čtvrtek Září 29 13:56:26 CEST 2011

Dive Into Python 3 = Ponořme se do Pythonu 3
http://diveintopython3.py.cz/

On zas ten Python 3 pro "naučení se" tak odlišný není. Rozdíly rozhodně
nejsou tak velké, aby ses té publikaci vyhýbal obloukem -- ať už se pak
rozhodneš pro Django nebo něco jiného. Co se týká práce s knížkami,
bude vhodné pracovat v Unicode (týká se to i databáze). V Python 3 se s Unicode
řetězci pracuje přece jen trochu přirozeněji. Unicode a souvislosti s Pythonem
je věnována kapitola 4. Řetězce (http://diveintopython3.py.cz/strings.html).

Python 2.7 se na druhé straně svými vlastnostmi snaží Pythonu 3 přibližovat.
Styl práce tedy nebude tolik odlišný. Definitivní rozhodnutí pak může padnout
podle toho, co bude podporovat zvolený framework.

V závislosti na tom, jak se projekt bude vyvíjet, by možná stálo za to dohodnout
se s vedoucím práce, že bys jako součást projektu zařadil i srovnání řešení
v Python 2.7 a Python 3.x. Přepisu z Python 2 do Python 3 je v Dive Into Python 3
věnována příloha A (http://diveintopython3.py.cz/porting-code-to-python-3-with-2to3.html).

Můžeš taky zkusit pracovat podle té knížky a zkoušet všechno v Pythonu 2.7.
Mělo by to být poměrně snadné. Ale je potřeba opravdu NĚJAK začít.

Ono se taky může stát, že bude za chvíli venku Django pro Python 3. Takže opravdu
doporučuji začít s Pythonem, osahat si ho na příkladech a menších částech
projektu (ověření principiálních možností a schopností tebe jako programátora
je využít). Teprve pak bych přistoupil k rozhodnutí, v čem to přesně napsat. Při
tom rozhodování musíš mít jasno, co vlastně budeš dělat. Principy řešení
projektu už musíš mít "v hlavě" a pokusný kód na harddisku ;).

Ještě jednou to zdůrazním: Poslední Python 3 není principiálně jiný, než Python 2.7.

Petr
> Od: "Vlastimil Slinták"
> Komu: Konference PyCZ
> Datum: 29.09.2011 12:06
> Předmět: Re: [python] dotaz na webovou aplikaci v pythonu

Pardon, ten odkaz na Dive into Python beru zpět. Ta kniha je totiž o Pythonu 3, který není zpětně kompatibilní s verzemi 2.X. Navíc Django také neběží pod Python 3. Takže na to pozor.