[python] Problém s českými znaky v cgi scriptu

Tomáš Kácel kiclus6 na gmail.com
Pondělí Únor 27 20:42:54 CET 2012

Zdravím,
dostal jsem problém při zobrazování českých znaků v cgi scriptu,
hledal jsem na internetu nějaká řešení co s tím, ale nějak jsem
nepochodil. Například v takovémto jednoduchém kódě:

#!/usr/bin/env python3

#print ('<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//
EN">')
print ('Content-type:text/html; charset="utf-8"\r\n\r\n')
print ('<html>')
print ('<head>')
print ('<title>Vyhledava</title>')
print ('</head>')
print ('<body>')
n="ž".encode("utf-8")
print(n)
print(n.decode())
print ('<h2>This is my CGI program</h2>')
print ('</body>')
print ('</html>')

Při otevření v prohlížeči se nezobrazí vůbec nic, protože to selže na
znaku ž, bez řádku s vypsáním znaku ž se zobrazí: this is my cgi
program. Myslel jsem, že python3 funguje na utf-8 a neměl by mít s
čekými znaky problém, stejně tak prohlížeč je nastaven na utf-8.
Děkuji za radu, nějak nevím co s tím.
S přáním pěkného dne
T. Kácel