[python] PYTHONPATH

Jakub Vysoky jakub na borka.cz
Středa Leden 18 09:41:42 CET 2012

asi se shodneme, ze tazatel ma nizke znalosti jak linuxu, tak pythonu.

budiz, tohle neni diskuze o linuxu, tak nebudu resit, ze se nikdo
nepozastavuje nad tim, ze se neco pousti pod rootem a vselijak hackuje
environment vsem, kdyz to potrebuje jenom jeden uzivatel. a nikdo
vlaste poradne nevysvetli, jak funguje cron, pripadne ze ma
environment omezeny.

vysledne reseni (a to *pozor* neni pouziti `/etc/profile.d`) se mi zda
z hlediska nejen pythonu znacne nestastne - importovat si na zacatku
kazdeho sveho skriptu nejaky magicky modul.

proto kdyby tazatel nebyl odrazovan od pouziti napr virtualenvu a
zkusil ho pouzit, mohl by ziskat alespon nejaky dobry navyk. protoze
pouzivani virtualenvu tak trosku nuti k vytvoreni setup.py nebo treba
*.pth souboru, ale alespon ne nekde v systemu.

pokud byste chteli neco opravdu jednoducheho, proc neporadit, aby si
to v tom cronu obalil jednoduchym shell skriptem a nastavil pred
spustenim pythonu environment tak jak potrebuje.