[python] Platformní (ne)závislost výsledků

Radek Machulka radek.machulka na gmail.com
Pondělí Leden 30 09:28:08 CET 2012

Dne pondělí 30 ledna 2012 09:13:31, Matěj Cepl napsal(a):

> http://linuxmafia.com/~rick/faq/?page=netiquette#offlist

Díky za upozornění. Vypadá to, že s novou verzí změnil můj klient výchozí
způsob odpovědi. Takže zde postřehy z předchozí komunikace.

---

Ted jsem si vsiml (trochu se divim, ze me to nenapadlo driv), ze jeden python
je 32 a druhy 64bit. Podle toho, co jsem ale ted googlil, tak by tento
rozdile nemel mit vliv na presnost vysledku.

Na wikipedii jsem treba narazil na vetu: "Programmers in LISP or Python (among
others) have some assurance that their program code will Do The Right Thing
with mathematical operations." Jen tak pro zajimavost...

---

Ted jsem to zkusil na dalsim 64-bit systemu. Vysledek je takovy, ze i na dvou
64-bitech se vysledky sice mnohem mene, ale stejne lisi. Jeste jsem si overil,
jesli se nacitaji stejne data (struct.unpack) a ano, takze k rozdilum musi
dochazet behem vypoctu. Jen pro predstavu: jedna se o matice hodnot ze kterych
se (krom jineho) pocita prumerna hodnota (numpy.array().mean()), coz je podle
me operator, kde by mel byt minimalni prostor k nejasnostem.

---

> a) není jedna ta mašina 32bitová a druhá 64bitová?
Je. Operační systém, balíčky včetně zkompilovaného pythonu jsou v jedné verzi
32 a ve druhé 64bit, nicméně podle toho co jsem našel by v tomto neměl být
problém, nehledě na to, že se mi liší i výsledky ze dvou 64bit systémů.

> b) jaké operační systémy?
Archlinux (nějaká) Mandriva a openSUSE (11.4). Jádra, python i moduly
identické včetně verze gcc, kterou byl python zkompilovan.