[python] How To again

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Sobota Srpen 24 19:55:10 CEST 2013

Jakožto čtenář děkuju za tuto debatu.

Dovolím si pár svých postřehů:

Líbí se mi argument pro ovládací prvek, že je to výraz srozumitelný i pro
neprogramátory. Mám rád otevřenost i v jazyce a příčí se mi mnohdy ješitně
kryptický slang některých odborností. Widget je jednoznačný, ale zbytečně
anglický. Osobně chápu jako ovládací v širším smyslu i label. Vždyť i ten
umí být aktivní, třeba v dobře napsaném HTML.

Piškot mě pobavil, to slovo pro mě má humorné zabarvení. S baletními
botkami se mi to fakt netluče. :) Ale myslím, že opravdu hrozí kolize se
"soubory cookies" a nespatřuji intuitivní ani jinou vazbu na widget.

Komponenta je podle mě mimo, značně obecný pojem, který si vykládám jako
dílek nějakého systému. To slovo pro mě pochází ze světa přesložitělého
návrhářství. Obvykle mě jeho použití irituje, protože mám zato, že mluvčí
může snad rovnou použít konkrétní druhový název toho, o čem mluví.

Udělátko je také příliš obecné a evokuje mi lenost při hledání správného
termínu a snahu být vtipný či nuceně familiární. Do hovoru to vnese lehkost
a zábavu. Do seriozního textu to podle mě nepatří. A opět, udělátko není
intuitivní pro popisovaný objekt.

Díky za práci pro ostatní.

V.