[python] Vytisknutí znaku, pokud zname jen decimálni hodnotu pomoci hexadecimalniho zapisu

Lisiak4 na seznam.cz Lisiak4 na seznam.cz
Neděle Únor 10 17:36:08 CET 2013

Ahoj,

Začnu hned příkladem :)

Například znak "!" má decimální hodnotu v ASCII tabilce 33. Pokud si ji převedu na hexadecimální příkazem: hex(33), dostanu hodnotu 0x21. Tu ale nemůžu, nebo nevím vytisknout klasickým printem. Funguje formát: print"\x21". No nevím, jak bych mohl zprovoznit v printu formát zápisu 0x21, popřípadě jen 21, které dosáhnu pomocí zápisu přes modulo print "%x" %33. Formátovat řetězec, když je použito "\x\s" mi to nedovolí.. .

Jen uvedu, že tohle byl jen příklad. Řeším samozřejmě různá kódování, které ani Python nepodporuje. KOI8_CS, kódování KAMENICKÝCH a na platformě, kde mám k dispozici pouze jedno kódóvání. Klasicky se hraju s AmigaPythonem. Tohle ale zkouším samožřejmě pod Win, Python 2.7.2

Děkuji za rady

Lisiak4