[python] Spouštění Pythonovských programů ve Windows (Re: program na pozadí Windows)

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Čtvrtek Leden 10 08:48:13 CET 2013

Pro Windows existuje ještě jedna nová možnost. S Python 3.3
byl zaveden Python Launcher for Windows
(http://docs.python.org/3/whatsnew/3.3.html#pep-397-python-launcher-for-windows),
který do Windows propašovává další kousek funkčnosti známý z unixových
OS.

Jsou to dva programy py.exe a pyw.exe, které se (při instalaci Python 3.3 samy)
nainstalují do systémového adresáře Windows, takže jsou v cestě. Na prvním
řádku skriptu hledají #! a podle jeho obsahu spustí příslušnou verzi Pythonu.
Kromě toho se pro Windows zaregistrují asociace na přípony .py a .pyw, které
vedou ke spuštění py.exe (verze s cmd oknem) respektive pyw.exe (verze bez
cmd okna).

Při uvedení #! řádku na začátku (zjednodušeně #!python2 nebo #!python2)
a použití požadované přípony souboru (py nebo pyw) se pak při odklepnutí
pythonovského souboru spustí ta správná verze a varianta Pythonovského
interpretu. Z cmd okna můžu taky explicitně spouštět "py pgm.py" nebo "pyw wxprogram.py".

Nezkoušel jsem to, ale předpokládám, že jsou to celkem jednoduché
programy a jde to přenést odjinud prostým okopírováním.

Všem přeji do nového roku jen to dobré a příjemné,

Petr

> Od: "Petr Blahos" <petrblahos na gmail.com>
> Komu: Konference PyCZ <python na py.cz>
> Datum: 10.01.2013 07:53
> Předmět: Re: [python] program na pozadí Windows

Pomohlo by nespouštět to přes python.exe ale pythonw.exe? (pokud to teda byla otázka na python...) Aha, vlastně aby se to nespustilo v konzoli,tak je potřeba souštět pythonw.--Petr

2013/1/9 <jirka.vejrazka na gmail.com>
Pokus mi pamet slouzi dobre, tak jedna moznost je spustit program tak, aby mel pouze ikonku v tray (vpravo dole). Pokud by mel byt uplne schovany a bezet i kdyz neni nikdo prihlaseny, je potreba ho zaregistrovat jako sluzbu.

  Ale mozna se pletu, uz je to dlouho co jsem neco podobneho resil.

   Jirka