[python] otázka ohladom mojho štýlu písania v OOP

Róbert Čerňanský openhs na tightmail.com
Neděle Leden 13 18:48:36 CET 2013

On Sat, 12 Jan 2013 18:46:35 +0100
Roman Beno <romanbeno273 na gmail.com> wrote:

> V mojej otázke som mal viac na mysli, či je vhodné písat jednu velkú
> metódu bez atribútov ako program, prípadne viac metód na
> rozkúskovanie a trochu sprehladnenie programu, resp. sa snažit aby
> čast kódu pri vytváranií instancie triedy (čiže už za dokončením
> definície triedy) bola čo najstručnejšia?

Tu vlastne pýtaš, ako najlepšie navrhnúť program.  Aké triedy bude
mať, aké metódy budú tieto triedy obsahovať a pod.  Tu sa pri hľadaní
návodov nemusíš držať Python-u (a v niektorých prípadoch ani objektovo
orientovaného programovania), ale hľadaj skôr informácie o objektovo
orientovanom (alebo všeobecnom) návrhu.

Napr. na stránke
http://c2.com/cgi/wiki?PrinciplesOfObjectOrientedDesign sa nachádzajú
základné princípy objektovo orientovaného návrhu.  Hneď prvý (Single
Responsibility Principle) Ti dáva odpoveď na to, či je lepšia jedna
veľká metóda (či trieda) alebo viac malých.

Čo sa týka návrhu a písania programu všeobecne, (ale aj objektového),
tak je výborná kniha Dokonalý kód
(http://www.martinus.sk/?uItem=24387).  Dáva odpovede na podobné otázky
ako sa tu pýtaš.

Robo