[python] web

Petr Blahos petrblahos na gmail.com
Pondělí Březen 4 09:31:09 CET 2013

> vedeli by ste niekto doporučiť nejaký dobrý webový tutoriál pre webové
> programovanie v pythone?
>
> Našiel som zopár, ale žiadne z toho nevyhovovali.
>
> Hľadam, nejaký, kde autor zachádza do detailov, ale všetko vysvetluje
> pekne od začiatku. Angličtina nie je problémom.

Sice neodpovím, ale záleží na tom, jestli chceš [A] tutoriál, který vysvětlí
to, jak funguje web, nebo to už víš, a zjišťuješ, [B] jak na to v Pythonu.

Pokud [A], tak bych ani nehledal nic spojené s Pythonem. Začínáš od toho,
co
běhá po drátech. Python a web bude nějaký framework, a to už je dost vysoká
úroveň. Tam se naopak pomalu dostáváš od té abstrakce dolů k tomu co běhá
po drátech.

Pokud [B], tak je to otázka do jakého frameworku půjdeš. Tam máš vpodstatě
3 možnosti:
* Microframework - bottle.py, cherry.py, web.py, ... - jednoduché, ale málo
vestavěných vlastností.
* Monolititcký framework - django, turbogears - všechno v jednom - model,
view, šablony, testováni, lokalizaci ale nemáš moc na výběr.
* Full-stack unassuming framework - pylons/pyramid, asi i flask - umí
všechno, ale musíš si sám vybrat jak. Konkrétně u pyramid je to počáteční
rozhodování dost náročné, a už to chce něco vědět.
Vtip je v tom, že každý Ti poradí jiný framework. Já bych asi začal
nějakým microframeworkem. Jsou micro - dají se vyzkoušet všechny.
A čas ukáže, co dál.
--
Petr