[python] Akcia iba pri prekročení hodnoty v cykle

Lukáš Sliacky lukas na sliacky.eu
Pondělí Duben 21 21:02:01 CEST 2014

Ahojte,

už druhý deň si lámem hlavu nad tým, ako urobiť, aby v cykle nastala akcia iba pri prekročení definovanej hodnoty.

Príklad:
Mám teplomer, ktorý dáva na vstup teplotu v stupňoch. Chcem, aby cyklus sledoval, či je teplota vyššia alebo nižšia ako 20 stupňov a podľa toho vykonal napr. print.
Problém je v tom, že potrebujem aby print vykonal iba keď teplota stúpne nad 20 stupňov, resp. keď klesne pod 20 stupňov. Keď stúpne napr. z 15 na 16 alebo z 21 na 22, nevykoná sa nič. Jednoducho akcia iba keď sa prvý krát prekoná definovaná hodnota.

Je to vlastne ekvivalent funkcie nejakého ohrievača. Keď teplota klesne pod 20 stupňov, vypíše, že za zapína kúrenie a zapne ho až pokým teplota nestúpne nad 20, tam znovu vypíše, že teplota je nad 20 a znovu nebude vykonávať nič, až pokým neklesne pod 20.
(ak som to náhodou nezadefinoval dostatočne, na požiadanie to všetko upresním)

Verím, že existuje nejaký hotový algoritmus, ale ani po hodinách googlenia sa mi nepodarilo nájsť nič použiteľné.

Ďakujem za odpovede.

Lukáš