[python] spusteni programu s parametry

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Středa Únor 12 12:51:44 CET 2014

Ahoj Ondro,

Odhaduji, že pracuješ pod Windows. Zkusil jsem tento jednoduchý program nazvaný a.py:

#!python3
import sys
print(sys.argv)

Od Python 3.3 se dá použít Python Launcher for Windows (viz ten první řádek),
který spojí příponu .py s c:\windows\py.exe. Při odklepnutí souboru a.py ho spustí přes
py.exe, který podle prvního řádku pozná, který interpret Pythonu se má použít.
Dá se to taky spustit explicitně jako "py a.py". Problém spočívá v předávání
argumentů. Pokud se to spustí explicitně přes Python nebo přes py.exe, přeberou
se další parametry. Pokud se to spustí jen přes asociovaný program, parametry
se nepřeberou. Viz:

c:\__Python\pythoncaha\20140210pycz>py a.py -20
['a.py', '-20']

c:\__Python\pythoncaha\20140210pycz>a.py -20
['C:\\__Python\\pythoncaha\\20140210pycz\\a.py']

Pokud je to tento případ, vytvoř si pro spouštění link nebo dávku.

Petr

> Od: pythoncaha <pythoncaha na gmail.com>
> Komu: <python na py.cz>
> Datum: 10.02.2014 23:47
> Předmět: [python] spusteni programu s parametry

Zdravim vsechny, nemuzu prekonat nasledujici problem, snad nekdo poradi... Spoustim program  program.py -20   tedy s parametrem  minus20.Ale sys.argv[1] mi hodnotu minus 20 nedava. Jak toho docilit. diky Ondra