[python] Třídy, metody, argumenty

Marcus Scalpere xdlabacekm na seznam.cz
Pátek Únor 21 18:52:51 CET 2014

Zdravím,
můj dotaz je lepší asi předvést než vysvětlovat, takže:

class pokus:
     def __init__(self, vstup):
         self.vstup = vstup

     def nejaka_funkce(self):
         return (self.rok + 9) % 28

     def jina_funkce():
         return ((self.nejaka_funkce - 1) * 11) % 30

prvni = pokus(1845)
print (prvni.jina_funkce())

(Jen příklad, skutečnost je trochu složitější, ale i kdyby nebyla, chci
na to přijít)
Je jasný, že mi to vyhodí chybu, poskytuji argument a přitom žádný
nepotřebuje. Takže moje otázka je - jak to provést, abych mohl ve třídě
používat metody, které mají jako argument výsledek jiné funkce ve třídě?
A zároveň abych neměl problém při volání? Je mi jasný, že to určitě
nějak jde...a omluvte mě, na OOP stále koukám jak pavián na Rosettskou
desku/://