[python] základná programátorska otázka

Lukáš Sliacky lukas na sliacky.eu
Pondělí Březen 24 10:16:58 CET 2014

Začínam s pythonom + Gtk (a vlastne s programovaním vôbec) a stále mi v hlave vŕta zásadná otázka:

Hypoteticky: Chcem urobiť aplikáciu, ktorá bude vedieť reagovať na "akciu zvonku", napr. kalkulačku, ktorá by ale podporovala klávesové skratky. Robí sa to tak, že dám nejaký nekonečný cyklus, ktorý bude čakať, či "zvonku" príde konkrétna klávesová skratka, alebo sa to robí inak?
Alebo: Mám aplikáciu, ktorá by snímala teplotu na čidle. Musím urobiť cyklus, ktorý napr. každých 15 sekúnd prečíta teplotu?

A čo v tom prípade, že chcem funkcionality spojiť? Urobím jeden "centrálny" cyklus, ktorý kontroluje všetky zadané podmienky alebo sa to robí nejak elegantnejšie?

Sorráč, za skutočne amatérsku otázku ale iné riešenie, ako som uviedol mi nenapadá.

Ďakujem za odpovede.