[python] Videa z přednášek

Honza Javorek mail na honzajavorek.cz
Úterý Květen 27 20:37:11 CEST 2014

Ahoj vespolek,

nevím, zda jsem to už někdy psal i sem, ale i kdyby jo, tak mě prosím
omluvte. Nejspíš jste už někde zaregistrovali, že v Brně pořádáme srazy
Pythonistů s přednáškami. Tak na těchto srazech jsme zhruba už dva roky
točili v podstatě každé vystoupení. Akorát to mělo jeden háček - materiál
jsme nezpracovávali a nedávali online.

Teď se tak konečně (díky pyvec.org a Red Hatu) děje! (korporátní jazyky by
řekly, že se konečně povedlo "nastavit procesy" O_o ) Všechna videa z
brněnských srazů najdete zde:
https://www.youtube.com/channel/UCzE1AyBbdp8_fbDvnrW5GgA Tedy všechna ne,
zpracováváme a uvolňujeme je postupně. Už teď si ale můžete projít
například:

- jak dělat textová rozhraní (CLI): knihovny, triky, barvičky, ...
- jak dělat grafická rozhraní (GUI): PySide, Qt, GTK, ...
- Python na neobvyklých místech: Jython, Blender, telefonní ústředna
- generátory, dekorátory, vychytávky v Pythonu3, async.io
- jak psát HTTP API
- a další

Zvláště bych chtěl vyzvednout tyto dvě přednášky:

- https://www.youtube.com/watch?v=bjkKYIS7L00 - dlouhá, ale velice povedená
- https://www.youtube.com/watch?v=T0tzPBV4Qfk - Python v telefonní ústředně

Na Pyvo s telefonní ústřednou skoro nikdo nedošel, protože byly Velikonoce.
Všichni se ale pak ptali po této přednášce a já osobně záznam z tohoto
výstupu prohlašuji za nejžádanější a nejpoptávanější věc, mnozí se po ní
ptali ještě snad půl roku po události :) Takže konečně je to venku!

Ať už jste z Hradce, Plzně, nebo z vesničky střediskové, brněnské Pyvo teď
může být přímo ve vašem pokoji. K přednáškám doporučuji tlumené světlo a
konzumaci ležáku, abyste zachytili alespoň kousek atmosféry. Doporučil bych
i boršč, ale kdo nemáte ukrajinskou babičku jako já, tak to můžete mít
složitější - toto je tedy pouze pro fajnšmekry.

Mějte se. Pokud byste něco na videích změnili nebo vylepšili, dejte vědět.
A pokud se vám videa líbí, šiřte je prosím, protože čím více shlédnutí
uvidíme na počítadlech, tím větší motivaci budeme mít je i nadále dělat.
Honza