[python] Seznamy

Honza Král honza.kral na gmail.com
Pondělí Únor 9 16:30:52 CET 2015

* nemeni vnitrni stav oproti reseni s pop()

prave - tohle mi nedava prilis smysl. Vnitrne je vse stejne prave -
obe reseni vytvareji list ci tuple tech mnozin a je to jen mezikrok,
nejsou to zadna data ktera jsou predavana zvenku, nebo maji nejaky
vyznam. Ptal jsem se proto (a nechci prudit, skutecne me to zajima) v
cem je ta vyhoda.

To same u list comprehension (generator expression v tomto pripade
abychom byli 100% presni) - drtive vetsine lidi se kterymi jsem
mluvil, at uz se jednalo o naproste zacatecniky nebo velmi pokrocile
programatosky, prijdou mnohem citelnejsi prave list comprehensions nez
map/filter/reduce. A i ja to tak mam - map a spol pouzivam jen kvuli
optimalizacim ktere nabizeji. Prekvapuje me, ze tady slysim z nekolika
stran jiny nazor a zajima me, cim to je.

List comprehension je prave jedna z veci co se, z mych zkusenosti,
zacatecnikum na Pythonu tak libi - je jasne videt co to dela, da se to
precist a krasne se to mapuje na matematicke zapisy na ktere jsou
mnozi zvykli.

Diky za zajimavou diskuzi :)
Honza Král
E-Mail: honza.kral na gmail.com