[python] Seznamy

Radek Holý radekholypublic na gmail.com
Pátek Únor 13 00:55:07 CET 2015

Dne 11. února 2015 10:08 Vladimir Macek <macek na sandbox.cz> napsal(a):

> [...]
> předhodit do filter/map než to patlat do třířádkového C-G. Podotýkám pro
> jistotu znovu, že používám jak filter/map + zřídka reduce, tak C-G, vždy
> podle svého citu pro vhodnost. Snažím se dodržovat Zen.
>
> Kdykoli píšu \, trošku uvnitř umřu.

> To poslední negrokuju. :-) Jasné je snad v Pythonu vše, proto ho máme rádi,
> ne? :-)

> Dovoluji si i zde spíše nesouhlasit, zejména se slovem typicky.
> "Přetypování" tohoto typu snad používáme až tehdy, kdy je to nutné, ne?
> Pokud někde dostanu iterátor, je hromada případů, kdy se elegantně a

U toho přetypování jsem měl na mysli, když se map (nebo list comprehension)
použije místo for cyklu, když se už dál nepracuje s návratovými hodnotami.
Tehdy se (stále si trvám na) typicky map obaluje do listu, aby se ten výraz
vyhodnotil. Jinak samozřejmě nění map potřeba obalovat do listu.

> Nedochází mi, kde jste vzali, že spojuju příklad se stažením 10 URL s
> map(), psal jsem zrovna, že jsem na tom příkladu ilustroval C-G. Ale i na
> map() se to dá použít

Moje chyba. Špatně jsem si to zapamatoval. Nicméně moje poznámka se týkala
jak list comprehension tak map. V obou případech mi toto použití připadá
špatné.

> map(urllib.urlopen, ('http://www.seznam.cz', 'http://google.com',
> 'http://ibm.com'))
>
> Též nerozumím tomu, jak jste vyvodili, že se jak v tomto případu, tak v tom
> mnou prve zmíněném s C-G nezajímám o návratovou hodnotu.

Nenapadlo mě, k čemu by návratová hodnota mohla být dobrá při stahování
souboru. Nevěděl jsem, jako funkci máš na mysli, ale představoval jsem si,
že pokud jde o stahování souboru, bude to fce, které zadám url a cestu na
disku a ona soubor stáhne, nebo vyhodí výjimku. V takové případě není
potřeba žádná návratová hodnota. Pokud nějaká potřeba je, tak je v tom
případě vše v pořádku. I když tedy stejně preferuji volání jakýchkoliv
funkcí s vedlejším efektem (nebo jaký je správný překlad) ve for cyklu.
Když vydím map (nebo list comprehension), nečekám, že se bude dít něco
zásadního kromě filtrování/spracování dat.

> Jednak jsem to zmiňoval jako rychlou ukázku C-G jakožto konstruktu pro
> studenty (kde se navc netvoří profesionální kód), za druhé mohu dostat
> všechny potřebné informace vč. stavových a za třetí... kam se vám poděl
> EAFP (https://docs.python.org/2/glossary.html)?

Tu poznámku o EAFP jsem nepochopil.

> S tím souhlasím, nic proti. Sám jsem psal, že ji používám zřídka.
>
> Děkuji za diskusi, štvete mě jen malinko. :-)

Cílem určitě nebylo někoho štvát. Měl jsem pocit, že nabízím konstruktivní
názor. Pokud to tak nebylo, omlouvám se.
--
Radek