[python] Seznamy

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Pátek Únor 13 09:26:50 CET 2015

On 13.2.2015 00:56, Radek Holý wrote:
> Když vidím map (nebo list comprehension), nečekám, že se bude dít
> něco zásadního kromě filtrování/zpracování dat.

Tohle je zajímavá poznámka. Programátor by skutečně neměl věci s
očekávanými vedlejšími efekty kompresit do konstruktů, ve kterých by je
jiní čtenáři nečekali. Netvrdím, že to je zrovna tento případ, záleží na citu.

> Tu poznámku o EAFP jsem nepochopil.

Že v Pythonu je obvyklý princip, aby program bez dotazů na podmínky jel,
dokud to neřachne. Např. v C se musí prgat úplně obráceně a velkou část
programu tam zabírají testy a ošetřování chyb. Libové maso se ztrácí. Měl
jsem zato, že mluvíš o nezájmu o návratovou hodnotu pro testování stavu
zpracování a nikoli jen získaných dat.

> Cílem určitě nebylo někoho štvát. Měl jsem pocit, že nabízím
> konstruktivní názor. Pokud to tak nebylo, omlouvám se.

To já se omlouvám všem. Měl jsem ten den asi nějakou rejpavou. :-)

--
:  Vladimir Macek  :  http://macek.sandbox.cz  :  +420 608 978 164
:  UNIX && Dev || Training  :  Python, Django  :  PGP key 97330EBD