[python] Volba web-frameworku (a pár menších dotazů)

Radek Holý radekholypublic na gmail.com
Středa Březen 4 00:45:34 CET 2015

Inline...

Dne 3. března 2015 10:27 Jan Bednařík <jan.bednarik na gmail.com> napsal(a):

> Snad bych jen dodal, že Python sám o sobě obsahuje standardní knihovnu kde
> jsou tuny modulů, které se obvykle taky nevyužívají. A kupodivu nikdo si na
> nějaký MB navíc nebo zbytečný modul nestěžuje.

Předpokládám, že z nějakého důvodu např. není výchozí instalaci Fedory
Tkinter, přestože je součástí standardní knihovny.

> Honza

Souhlasim, mensi mnozstvi ciziho kodu neimplikuje mensi mnozstvi meho kodu.
Nic takoveho se nesnazim tvrdit. Ale tvrdim, ze pokud existuji dve stejne
kvalitni knihovny, ta, která má méně řádků kódu, je jednušší. Co je
jednodušší, to se lépe udržuje (autorovi knihovny, ne mně!!!). Co se lépe
udržuje (autorovi), to je lepší (pro mě). Proto, pokud mám na výběr mezi
dvěma kvalitními knihovnami, které obě splňují moje požadavky, volím tu
menší. Myslím si, že tady jsme se vůbec nepochopili.

> Jiste, muze byt vzdycky zajimave si ze studijnich ucelu zkusit

Já nejsem ten, kdo takové řešení navrhoval. Jsem ten poslední, kdo by
někomu radil znovu vynalézt cokoliv. Ale o tom už jsem mluvil před pár dny.
Nelíbilo se mi jen, že Honza označil argument, že Django je kanon na
vrabce, za nesmysl. Pokud existuje menší kvalitní framework, který nabízí
vše, co tázající potřebuje, doporučuji ten. Osobně názory typu, něco je
levné, tak tím nemusím šetřit, mi jsou velmi vzdálené.