[python] Používá někdo AsciiDoc?

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Úterý Září 15 23:50:37 CEST 2015

Jo. No právě. Vývoj není aktivní, ale vypadá to, že se dosavadní verze
aktivně používá.

Ona existuje implementace zpracování toho formátu v Ruby,
která se jmenuje AsciiDoctor. Mě ale Ruby přijde (jako jazyk) takové moc
šamanské. Nějak jsem nenašel chuť do toho jazyka pronikat.
Narazil jsem na názory, že AsciiDoctor trochu uhýbá z původnífunkčnosti, a proto někteří dávají stále přednost původnímu asciidoc.

Asciidoc jako formát je zajímavý. V podstatě by měl mít téměř možnosti
DocBook s tím, že se to líp píše i čte (jako zdroják). DocBook je jeden
z hlavních výstupů zpracování, na kterém se pak staví.

Kdo znáte trochu Markdown (používá se na GitHub pro README.md
zobrazované na stránce projektu), pak asciidoc je jakoby jeho mocnější
alternativa (trošku podobné v přístupu, ale propracovanější).

Například Scott Chacon, autor knihy Pro Git (český překlad odpovídá prvnímu vydání
https://git-scm.com/book/cs/v1), u druhého vydání (anglicky https://git-scm.com/book/en/v2)
přešel z markdown k asciidoc a pochvaluje si to. Je to ale Ru(g)bysta
a používá AsciiDoctor.

Ta implementace asciidoc.py má kolem 6200 řádků, v podstatě v jednom
souboru. Ale samotnému se mi do toho nechce.

Nejdříve bych navázal kontakt s autorem, protože nejspíš
má plán, jak by to šlo vylepšit. Pak to chce pořádně nastudovat,
(detaily syntaxe i dosavadní testy), aby se daly dopisovat nové testy
pro starou i pro novou verzi.
Pak by se mělo rozhodnout, jestli se bude paralelně upravovat
ta dvojková verze, nebo ne. Osobně bych na dvojkovou verzi
šahal jen v případě, že se napíše nový test, který odhalí chybu.

Chce se do toho někomu?

Petr

Asi to bude tohle, ale na moc aktivní vývoj, nebo spíš aktivního maintainera, to nevypadá:https://github.com/asciidoc/asciidoc <https://github.com/asciidoc/asciidoc>PM